Платформа Watson Media виконує координуючу та аналітичну функцію за рахунок можливостей AI і додатка Weather, аналізує погодні показники. Віце-президент IBM Марк Гільдерслів заявив, що в найближчі 30 років перед галуззю сільського господарства стоятиме складне завдання: забезпечити їжею на 2,2 мільярда осіб більше, ніж зараз проживає на землі.

Як влаштована платформа Watson Media

На думку експертів IBM, сільське господарство – це фрагментований бізнес, який повільно розвивається. Сучасні технології можуть допомогти агросектору розвиватися набагато швидше, а також забезпечать фермерів фінансовим резервом, зменшивши ймовірність банкрутства.

Попит споживача на якісні продукти харчування повинен стимулювати фермерів створити резервній ланцюг поставок, що задовольнить навіть найвибагливіші вимоги. Платформа Watson, розроблена для агросектора компанією IBM, об’єднує вихідні дані про ресурси ферм з можливостями AI.

Механізм роботи платформи і додатків

Робота інноваційної програми починається зі створення електронної карти поля (EFR) в якості вихідного джерела інформації про кожну ферму. Подібно до медичної карти пацієнта, в EFR містяться дані тієї чи іншої ділянки землі, а саме: дані про погодні умови, що збираються додатком Weather, спостереження за ділянкою в реальному часі, погодні прогнози на 15 днів, сезонні і міжсезонні умови, дані про вологість, родючості грунту, кількость у ньому корисних мікроелементів. Крім того, EFR акумулює інформацію про дати посіву та збору врожаю, нормам внесення добрив і пестицидів.

Як тільки EFR накопичує потрібний обсяг даних, Watson застосовує методи розширеної аналітики для обробки інформації, а потім генерує рекомендації, що допомагають фермерам обирати оптимальну агро-стратегію.

Єдина панель інструментів Watson Media, яку координує ШІ, надає дані за такими показниками:

  • попередження, пов’язані з погодними прогнозами (наприклад, прогнозує дні, в які потрібно утриматися від посіву культур);
  • визначає швидкість евапотранспіраціі (сумарне випаровування води через листя, стебла і квіти рослин);
  • діагностує склад і ступінь «втоми» ґрунту;
  • візуальне розпізнавання за допомогою AI типів шкідників і ступеню ураження рослин;
  • оцінка ризику втрати врожаю;
  • рівень впливу зовнішніх згубних факторів (спека, вологість, шкідники) на певні фермерські території;
  • побудова моделей врожайності при певних погодних умовах;
  • бенчмаркінг (еталонне тестування) врожайності та валідація наявних моделей врожайності.

Практичне використання платформи – як це працює?

Ще одна корисна здатність платформи Watson Media – це акумуляція, аналіз і видача даних про вартість будь-якого продукту сільського господарства, наприклад, зерна, і надання інформації про ціни на місцевому зерновому ринку або ф’ючерсних ринках. На підставі наявних вихідних показників AI рекомендує час для найбільш вигідного продажу врожаю, тим самим максимізуючи прибуток фермера.

Велика частина інформації надається фермерам за допомогою мобільного додатку і веб-додатку в режимі реального часу. Наприклад, погодні дані оновлюються кожні 15 хвилин. Особисті дані фермерських господарств не передаються третім особам без дозволу, проте розробник може сам анонімно аналізувати показники інших виробників, виводячи середній показник врожайності.

Розробка IBM доступна для придбання в базових і розширених пакетах користувача (від $ 550 до $ 750 на рік). Додаткові опції коштують дорожче, проте дають можливість застосовувати аналітику вищого рівня. Запропонувавши свій продукт за доступною ціною, розробник потенційно охоплює більшу кількість клієнтів, в тому числі і з середнім рівнем доходу або врожайністю нижче середньої. На думку фахівців IBM, застосування програмного продукту Watson Media підвищить не тільки виручку, але і прибутковість фермерів.