Новини

5 ключових цифрових технологій, без яких не обійтися бізнесу

5 ключових цифрових технологій, без яких не обійтися бізнесу

Криза поступово відсіває примітивність поглядів на технології, посилюючи прогрес в їх прийнятті та масштабуванні. Цілі галузі вже протягом найближчих місяців і років будуть перетворені до невпізнання, і наш вибір сьогодні полягає не в тому, впроваджувати діджитал-рішення чи ні, а в тому, які з них потрібні кожній конкретній компанії або організації.

«Криза прискорила те, що сталося б у будь-якому випадку»

За даними останніх досліджень Forrester Research Inc. і McKinsey, найбільш перспективними з точки зору довіри клієнтів, ефективності в роботі, відкритості для партнерства та орієнтиру на інвестиції будуть компанії, які впровадять у свої бізнес-процеси наступні цифрові інструменти:

  1. ПЗ для управління ризиками/кризовими ситуаціями;
  2. Інтелектуальні технології взаємодії з клієнтами і партнерами (чат-боти, аналітичні системи зворотного зв’язку, автоматизована обробка інформації і контакт-центри на базі AI / ML);
  3. ПЗ для забезпечення безпеки даних, а також внутрішніх і зовнішніх комунікацій;
  4. ПЗ для управління та оптимізації технологічних, сировинних і фінансових ресурсів;
  5. ПЗ у вигляді хмарних і онлайн платформ для організації ефективної взаємодії співробітників, а також для управління контентом, життєвими циклами реалізації проектів і контрактів.

Всі ці цифрові інструменти успішно зарекомендували себе задовго до пандемії, але ставали, скоріше, характерною специфікою більш прогресивних у розумінні важелів розвитку компаній. У той час як інші мляво тягнулися в хвості, не розглядаючи інвестиції у трансформацію бізнесу як єдиний спосіб конкурувати на ринку в тій або іншій сфері. Проте, в даний час світові технологічні лідери зазначають, що подібне ставлення до ведення бізнесу рівносильно його вигорянню.

«Криза прискорила те, що сталося б у будь-якому випадку. Вона не принесла глобально нічого нового – вона змушує приймати і негайно використовувати те, що вже є», – сказав недавно Роб Томас, старший віце-президент IBM Cloud Corp. У контексті необхідності діджитал-перетворень. І це найкраща мотивація для розгляду нових варіантів бізнес-моделі і відмови від застарілих методів.

5 укорінених в період коронакризису технологій, необхідних у кожній індустрії

1. Платформи та додатки з простим або «низьким» кодом. До недавнього часу ряд цифрових інструментів для цифровізації бізнес-процесів були не стільки складніші самі по собі, скільки більш трудомісткі у впровадженні та розгортанні. У період пандемії потреби у швидкості і гнучкості стали ключовими – це істотно спростило і зробило більш доступним ПЗ для будь-яких форм і напрямків бізнесу. За оцінками Gartner, інструменти з простим або «низьким» кодом будуть використовуватися для більш ніж 70% всіх розробок додатків до 2024 року, що зробить цифрову трансформацію ледь не «звичайною» справою.

Актуальні приклади:

  • Платформа Workforce Safety and Readyiness, розгорнута за два місяці, забезпечує аналіз ризиків і оптимізацію ресурсів у процесі повернення співробітників в офіс і відновлення робочих процесів;
  • Платформа Mendix Tech BV, розгорнута за 12 днів, забезпечує прискорення обробки заявок на оренду, комунальні послуги чи організацію переїзду як для приватних осіб, так і для бізнесу.

2. «Відкрите» програмне забезпечення. Або ПЗ з відкритим вихідним кодом. Пандемія змусила багатьох розробників і постачальників рішень зробити свої програми більш доступними, що відкрило потік фактично будь-яких цифрових можливостей – від відстеження контактів до вірусних досліджень.

Для «відкритого» програмного забезпечення основоположним фактором є швидкість: відкритий код дозволяє робити швидше з меншими витратами, практично виключаючи фінансові ризики, особливо для нестійкого бізнесу.

Актуальні приклади:

  • Google LLC безкоштовно розміщує репозиторій загальнодоступних наборів даних для різних сфер використання;
  • Postman Inc. надає за невеликі гроші велику середовище розробки API з величезним списком баз даних, до яких можуть підключатися розробники для пошуку і застосування необхідних цифрових рішень.

3. Безпека з «нульовою довірою». Новий стандарт захисту інформації та актуальний виток у формуванні цінності даних і форм забезпечення їх конфіденційності в умовах кризи. Тепер багато рішень з кібербезпеки не просто її гарантують, але і вимагають від клієнтів додаткових методів підтвердження посвідчення особи. Причина банальна: люди підключаються до бізнес-мереж з дому з використанням обладнання, невідомого їх ІТ-організаціям. Підхід з «нульовою довірою» забезпечує додатковий рівень захисту від невідомих відвідувачів і допомагає уникнути недоліків у багатьох нових додатках, доступних шахраям через простий або відкритий вихідний код. Дуже важливий момент.

Актуальні приклади:

  • McAfee LLC заявила про 50% -ве збільшення кількості несанкціонованих підключень до внутрішніх мереж компаній, які не забезпечили своїй ІТ-системі належну безпеку, що призвело до втрат важливих даних;
  • SecureAuth Corp. заявила про стрімке зростання числа порушень безпеки даних в умовах дистанційної роботи, і підрахували, що вже у найближчому майбутньому майже 70% користувачів будуть просто змушені впровадити ПЗ для сегментації мережі і багатофакторної «нульової» аутентифікації.

4. Графічні бази даних нового покоління. Так звана графічна аналітика: зрозуміла, адаптивна, легко інтерпретована, швидка. За оцінками Gartner, кількість відповідних додатків буде подвоюватися щорічно, так як умови кризи підвищують вимоги до швидкості обробки інформації і продуктивності робочих процесів в принципі. Уже сьогодні графічна аналітика підживлює попит на нові двигуни баз даних, здатні працювати у великих масштабах незалежно від розмірів самої компанії.

Актуальні приклади:

  • Додаток Epidemic Simulator моделює епідемію, що поширюється через соціальні зв’язки, забираючи дані з хмарних баз даних і відкритих баз даних відомств та організацій;
  • Додаток MariaDB з відкритим вихідним кодом за аналогічним принципом обробляє десятки терабайт даних по статистиці наслідків для здоров’я, пов’язаних з COVID-19.

5. Хмарні сервіси – як універсальний порятунок для потопаючих. Велика частина дій буде відбуватися у хмарі, де тривалі періоди установки і налаштування необхідних цифрових інструментів не так важливі, як у центрі обробки даних, факт. За оцінками Gartner, до 2022 року 75% усіх корпоративних баз даних будуть розгорнуті на хмарних платформах, а компанії, що займаються управлінням хмарними даними, стверджують, що попит з березня – вже безпрецедентний. Поряд з перевагами у вигляді доступності і масштабованості хмарні платформи також дають глобальне охоплення, задовольняючи транскордонні потреби.

Актуальні приклади:

У IBM Cloud відзначають появу і зростання числа клієнтів, які виводять абсолютно всі свої корпоративні розробки та процеси у хмару; · В Databricks відзначають прагнення навіть невеликих компаній перенести всі свої бізнес-операції у хмару, відмовившись від традиційних методів ведення бізнесу.